Pressemeddelelsen. Den hurtige og effektive kommunikation.

Pressemeddelelsen er det klassiske og måske mest grundlæggende kommunikationsmiddel i PR-arbejdet. Og den kan stadig være en effektiv kommunikationskanal. Når Apple planlægger en medie-event i forbindelse med lanceringen af et nyt produkt, vil en pressemeddelelse ofte være en del af indsatsen. Simpelt hen fordi tusinder af journalister forhånd sidder og venter på nyt fra virksomheden.

Omvendt er det vigtig at huske på, at de fleste avisredaktion dagligt modtager i hundredvis af pressemeddelelser. Din pressemeddelelse kan derfor meget let drukne i avisens indbakke.

Men når pressemeddelelsen er 'skåret' rigtigt til er den stadig et virksomt middel. Det skyldes naturligvis, at journalister på aviser, radio og tv-redaktioner konstant er på jagt efter den gode, overraskende historie. Og helst én, hvor der er gode billed-muligheder.

Kan ikke stå alene
Pressemeddelelsen kan ikke stå alene. Den skal aktivt følges op med personlig kontakt til journalisterne på de vigtigste medier. Èn journalist vil måske have mulighed for et helt specielt billede. En anden vil gerne have et solo-interview med en særlig vinkel.

Hos Clikkelsen Kommunikation får den professionel service hele vejen fra ideudvikling, skriveproces og udsendelse. Og vi tager os naturligvis også af pressekontakten.

Twitter