Det er ikke alle historier, du ønsker at læse om i avisen. Men er journalisterne først på sporet, ja, så er det svært at undgå skandale-historierne.

Som udgangspunkt er det bedst selv at fortælle historien. Klapper man i som en øster, ja, så bruger medierne bare andre kilder. Og det kan naturligvis også være med til at gøre historien endnu mere interessant for den afslørende journalist, hvis hovedkilden fremstår vrissen, sur og tillukket.

Ved at deltage aktivt i journalisternes afdækning af en 'sag', løber den måske ud i sandet af sig selv.

Et hvert godt pressearbejde handler om at opbygge solide og gode relationer til medierne. Det betaler sig den dag, hvor bøtten vender og virksomheden risikerer at blive hængt ud i pressen for en mindre god historie.

Men er skaden sket, er det vigtigt, at pressen håndteres professionelt og åbent. Clikkelsen Kommmunikation har stor erfaring i krisehåndtering. Og har mulighed for hurtigt at producere materiale i form af en kommunikationsstrategi, virksomheden kan følge. Og dét komplet med andre (gode) historier, som kan være med til at dæmme op for et ensidigt, negativt mediebillede.

Twitter